Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Adaptační kurzy na pražských gymnáziích
Dudek, Petr ; Kalkusová, Lucie (vedoucí práce) ; Bačáková, Radka (oponent)
Název práce: Adaptační kurzy na pražských gymnáziích Cíl: Cílem práce je zmapovat situaci na pražských gymnáziích ohledně pořádání adaptačních kurzů, jejich délky, míst konání, personálního obsazení a programové náplně. Metody: Výzkumný soubor tvořilo 19 státních pražských gymnázií. Sběr dat byl proveden pomocí elektronické korespondence. Výzkumnou metodou byl elektronický dotazník, který obsahoval 13 otázek. Data byla následně vyhodnocena pomocí základních statistických metod a interpretována pomocí grafů. Výsledky: Všechny školy účastnící se výzkumu pořádají lyžařské a adaptační kurzy. V programu adaptačních kurzů všech škol byly uvedené hry v přírodě, a to konkrétněji hry seznamovací, 18 škol zařazuje také hry rozvíjející komunikaci 17 škol hry rozvíjející důvěru. V programu se dále u 15 škol objevuje turistika, 13 škol zařazuje lanové překážky. Kurzů se ve všech případech účastní třídní učitelé, z hlediska zázemí dvě třetiny škol využívají rekreační střediska s ubytováním v chatkách, jedna třetina penziony. Nejvyužívanější forma stravování probíhá plnou penzí, kterou využívá 16 škol. Klíčová slova: adaptace, sportovní kurz, pražská gymnázia, hry v přírodě, aktivity v přírodě
Vybrané aspekty státní maturitní zkoušky z pohledu studentů pražských gymnázií
Andrýsková, Petra ; Komárková, Tereza (vedoucí práce) ; Tvrzová, Ivana (oponent)
Tématem této diplomové práce je státní maturitní zkouška a její vybrané aspekty z pohledu studentů pražských gymnázií. Cílem práce je zmapovat současnou situaci týkající se státních maturitních zkoušek s důrazem na vybrané aspekty této zkoušky, přičemž na tyto aspekty bude nahlíženo především ze strany bývalých ale i současných studentů pražských gymnázií. Teoretická část nejprve nastiňuje vývoj maturitních zkoušek a dále se věnuje státním maturitním zkouškám, které se od svého uvedení v roce 2011 upravují a mění. Tato část byla inspirována odbornou literaturou, ale také především internetovými zdroji a pracemi vzniklými na podobné téma. V neposlední řadě jsou také zmíněny vybrané mediální ohlasy týkající se tématu státní maturitní zkoušky. Druhá, empirická část, byla vypracována na základě výzkumu provedeném na vybraných pražských gymnáziích. Tento výzkum byl realizován prostřednictvím dotazníkového šetření. Výzkumným cílem bylo analyzovat vybrané aspekty státní maturitní zkoušky přímo u zdroje - tedy nahlédnout na maturitní zkoušku prostřednictvím studentů, ale také pedagogů. Pedagogové tvořili doplňující skupinu respondentů ve výzkumu.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.